søndag

Humørsvingninger dengang i 50erner

Humørsvingninger dengang i 50erne, var vel ikke meget anderledes skruet sammen, end i vore dage.

Vi kan ikke altid gå rundt og være glade og ubekymrede. Livet driller og vi må prøve at løse tingene, som vi nu formår.
Humørsvingninger dengang i 50erne kunne læsning af digte gøre noget ved. Måske slet ikke så tosset, at slå sig på.
Hør bare her, hvad en kvinde udtalte i 1957 : "Det er ikke altid lige let, at vise et glad, ubekymret ansigt ..... en god veninde af mig sagde" : "- Hvis du ikke synes, det er latterligt, at læse digte, så anbefaler jeg det som et godt middel til at komme på positive tanker igen og huske på alt det skønne, udødelige i verden ...." Jeg læser digte, når jeg trænger til at tænke på noget helt andet !
Et godt råd, og jeg melder mig blandt dem, der ikke synes, det er spor latterligt, at læse digte, for digte har et gran af fortid, nutid og fremtid i sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar